19 Ocak 2012 Perşembe

Fen ve Doğa Etkinliklerinin Yararları.



Bu etkinlikler çocukların;
  •  Bilimsel düşünmelerini sağlar.
  •  Yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlar.
  •  Gözlem ve deney yeteneklerini geliştirmelerini sağlar.
  •  Çevrelerine karşı duyarlı olmalarını sağlar.
  •  Neden sonuç ilişkileri kurmalarını ve problem çözme becerilerini geliştirir.
  •  Günlük yaşantılarında kullandıkları araç gereç ve malzemeleri öğrenmelerini sağlar.
  •  Kavram gelişimlerini sağlar.
  •  Akıl yürütme becerilerini ve dil gelişimlerini sağlar.
  •  Yeni fikirler üretebilmelerini sağlar.
  •  Yaratıcı şünme becerilerini geliştirir.
  •  Kendilerine güven duymalarını sağlar.
  •  Psikomotor becerilerini geliştirir.
  •  Nesnelerin benzerliklerini, farklılıklarını görmelerini sağlar.
  •  Grup etkinliklerine daha istekli katılmalarını sağlar.
  •  Grup içerisinde yardımlaşma, paylaşma, iş birliği gibi sosyal davranışları geliştirir.
  •  Kendi bedenlerini tanımalarını sağlar.
  •  Gelecekteki eğitim dönemi için gerekli olan temel fen bilgisi kavramlarını,
  • geliştirmelerini sağlar.

"DİNOZORLAR"


Kitabı açınca önce vay, sonra aaaa, daha sonra işte bu dedim.
Kitap tam bir görsel şölene sahiptir. Gerçekten harika. Kitabı ilk açıldığında kocaman bir dinozor karşılıyor sizleri kitabın yanlarında yer alan bilgi cepleri küçük bilgiler ve sürprizlerle dolu. Aslında kitap dememem lazım çünkü o bir kitap değil bir ansiklopedi. Tam anlamıyla bir ansiklopedi her sayfasında dinozorlar hakında bilgiler yer almakta. Dinozorlar hiç bu kadar güzel anlatılmamıştır.
Ansiklopedi 'de 35’ten fazla 3 boyutlu sayfayla tarih öncesi dönemde yaşamış olan dinozorlar anlatılmaktadır.


Kitap hakkında;
Kitabın adı: Tarih Öncesi Devirler Ansiklopedisi “Dinozorlar”
Orijinal adı: Encyclopedia- Prehistorica Dinosaurs: The Definitive Pop Up
Yazar: Robert Sabuda ve Matthew Reinhart
Dili : Türkçe
Yaş grubu: 4 yaş ve üzeri
Sayfa sayısı: 35
Ebat: 20 X 25 cm.
Basım yılı: 2010
Yayın yılı: Tudem Yayınları
Editörü: Özlem Çolakoğlu
1.hamur sert kapak, 3 boyutlu.
Resimler için:secure.tudem.com. Teşekkürler.

AY'DAKİ ADAM "Bob’un Yaşamında Bir Gün"



Şimdi Bob’ u tanıyalım. Bob herkezin hayali olan bir mesleği yapmaktadır. O bir astronot. Ne kadar güzel bir meslek değimli? Bob her gün kalkar kahvaltısını yapar ve aracına biner aydaki işi gider. Bob’un işi Ay’da manzarası ne kadar güzeldir kim bilir. Bob aydaki işi ayı temiz tutmak. Bob’un iş çok ama çok zor her gün Ay’a gelen bilinçsiz konuklar ve değer astronotlar Ay’ı kirletiyorlar. Bob’un görevi ayı her zaman tertemiz olmasını sağlamaktır.
Bob işini en güzel şekilde yapar ama Bob uzaylıların varlığına inanmaz.
Bob sözle söyler” eğer uzaylılar olsaydı onları önce Bob görürdü” mantığıyla uzaylılara inanmaz. Ama oysa Bob’un etrafında her zaman çok iyi saklanmış olan uzaylılar var. Acaba Bob sonunda bir uzaylıyla tanışabilecek mi?















Kitabın adı: Ay’daki Adam (Bob’un Yaşamında Bir Gün)
Kitabın ası adı: Man on the Moon
Yazan ve Resimleyen: Simon Bartram
Çeviren : Ahu Sıla Bayer.
Yaş Grubu: 3 yaş ve üzeri
Basım yılı: 2006
        30 sayfa, sert kapak

Incy Wincy spider

Dil Alanı uygun oyunlar...

Dil Alanı uygun oyunlar...
Ne Sesi?

Malzeme:
Karton kutu, ses çıkartan çeşitli nesneler (örneğin, anahtarlık, zil, mızıka, flüt, vb.)
Uygulama:
Sınıfa büyük bir karton kutu getirilir. Kutunun arkası açılarak sahne şeklinde çocukların karşısına yerleştirilir.
· Kutunun arkasına değişik sesler çıkaracak nesneler (anahtarlık, çatal, bardak, zil, karton, mızaka, keman, telefon vb.) yerleştirir. Bunların tek tek sesleri çıkartılarak çocuklardan hangi nesne olabileceğini tahmin etmelerini istenir.
· Tahminden sonra nesneler çocuklara tek tek gösterilir.
· Çocuklardan gösterilen nesnelerin seslerini taklit etmeleri istenir. Nesnelerin çıkardığı seslerden daha ince ya da daha kalın bir ses çıkarmaları istenerek oyun haline dönüştürülür.
· Daha sonra yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.

Sosyal-Duygusal Alan uygun oyunlar.....

Trafik Oyunu

Malzeme:
Yaya geçidi olarak kullanılabilecek beyaz kartondan şeritler halinde kesilmiş parçalar
Trafik lambası olarak kullanılabilecek ince uzun bir sopa üzerine yapıştırılmış kırmızı, sarı ve yeşil daireler

Uygulama:
Çocuklara trafik oyunu oynanacağı söylenir ve roller dağıtılır.
  • Bazı çocukların trafik kurallarına uygun hareket etmesi (yaya geçidini kullanma, arabalar icin yeşil ışık yanarken karşıdan karşıya geçmeme vb.), bazı çocukların ise kurallara uymayan şekilde hareket etmesi istenir (yayalar için geç işaretini beklemeden geçme, yaya geçidi yerine sokağın ortasından karşı yola geçme vb.).
  • Oyun bittikten sonra yaya geçitlerinden geçenlerin göstermiş olduğu sabır ve kurallara uymaları hakkında konuşulur.
  • İzleyici olan çocuklardan, rol alan arkadaşlarının hataları ve doğru yaptıkları şeyler hakkında konuşmaları istenir.
  • Daha sonra çocuklarla okul ya da sınıf ortamında hoşgörü gösterme üzerine sohbet edilir. Örneğin, ellerini yıkamak için herkes aynı anda lavabolara gitmek isterse ne olur? Sıra ile gidilirse ne olur? Ya da bahçeye herkes ilk önce çıkmak isterse ne olur? gibi sorularla çocukların kendi hatalarını görmesine ve başkalarının hatalarını gördüklerinde de bunun hem kendilerine hem de çevreye olan etkilerini göstererek ifade etmelerine yardımcı olunur.
  • Sonrasında konuşulanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.

RESİM İÇİN:yorumla.net. TEŞŞEKURLER.
Deve-Cüce







Uygulama:
  • Çocuklardan dairen olmaları istenir ve deve-cüce oyunu anlatılır: “ben deve dediğimde hepiniz ayağa kalkmalısınız, cüce dediğimde  ise oturmalısınız. Eğer şaşıran olursa daireden çıkacak ve en son kişi kalana kadar oyuna devam edeceğiz”
  • Daha sonra bir deneme yaparak oyuna başlayın.
  • Deve-cüce yönergesi dışında “kahverengi gözlü olanlar ayağa kalksın”, “üzerinde mavi renk olanlar ayağa kalksın”, “top oynamayı sevenler ayağa kalksın” gibi yönergeler ile oyun zenginleştirilir.
  • Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır
RESİM İÇİN:bitenekadar.com TEŞŞEKURLER.

Bilişsel alana uygun oyun:

Sandalye Kapmaca







Malzeme:  
Sandalyeler 
Uygulama:
  • Çocuklara sandalye kapmaca oyunu oynanacağı söylenerek oyunun kuralları anlatılır.
  • Herkesin sandalyesini alarak ortada bir daire oluşturması istenir.
  • Daha sonra sayışarak bir kişi seçilir ve bu kişinin sandalyesini daireden çıkarması gerektiği ve lider olarak ayakta kalması istenir.
  • Lider kişinin diğer çocuklara sorular soracağı ve cevaplara göre çocukların yer değiştirmeleri gerekeceği açıklanır.
  • Kurallar anlatıldıktan sonra bir deneme yapılır. Örneğin, lider ayakta ve diğer çocuklar otururken lider “dondurma sevenler ayağa kalksın ve yer değiştirsin” dediğinde dondurma sevenler sandalyesinden kalkar ve boşta kalan sandalyelerden birine oturmaya çalışır. Bu esnada lider de kendine yer bulmaya çalışır.
  • Ayakta kalan kişi bu defa lider olur ve sorduğu soruyla herkesin yer değiştirmesini sağlar.
  • Her defasında boş sandalye bulamayıp ayakta kalan çocuk elenir ve bir sandalye oyundan çıkarılır.
  • Oyuna iki kişi kalana ve biri sandalyeyi kapıp kazanana kadar devam edilir.
  • Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
RESİM İÇİN :gercekoyunlar.blogspot.com.
TEŞŞEKURLER.

...PUSULA...



Pusula ne işe yarar?
Pusula yönümüzü kaybettiğimiz zaman yönümüzü bulmaya yarar. Eskiden denizciler yollarını kaybederlermiş. Gidecekleri bulamazlarmış pusulada onlara yardımcı olurmuş. Pusulayı denizciler, dağcılar ve doğa sporları ile uğraşanlar, gezginler, pilotlar  kullanır.
Pusula her zaman kuzeyi Noel babanın olduğu göster. Şimdi bizde bir pusula yapalım
Kullanılan Araç ve gereçler:
  •  
    1 Dikiş iğnesi,
  • 1 Şişe mantarı,
  • Mıknatıs,
  • 1 Su bardağı,
Yapılışı:

1.               Dikiş iğnesini güçlü bir mıknatısı 100 kere sürtün ( iğneyi ileri geri hareket ettirmeyin, hep aynı yönde sürtün ve elinize batırmamaya dikkat ediniz).
2.             Bardağın yarısı kadar suyla doldurun.
3.             Mantarı suya koyun.
4.             Dikkatli ve dengeli bir şekilde iğneyi mantarın üzerine yerleştirin.
5.             Bardağı yavaşça hareket ettirin ve iğnenin hareketini izleyin. İğne kuzeyi gösterecektir.



12 Ocak 2012 Perşembe

....ÇOCUK VE KİTAP....


Çocuk kitapları ve yarları:
İnsan hayatında çok büyük öneme sahip olan kitaplar, çocukluk döneminden itibaren çocuğun hayatına girmekte ve çocuğun hayatı üzerinde büyük etkisi vardır. Çocukların gelişmesinde, öğrenmesinde ve merak etmesinde en büyük etkiye sahip olan çocuk kitapları çocuğun aynı zamanda zihin gelişimi, dil gelişimi, sosyal gelişimi ve duygusal gelişimine büyük etkisi vardır.
Okul öncesinde çocuğu için iyi özellikte bir kitap okunması çocuğun bilgi yönünden, dil öğrenme yönünden, yaratıcılık yönünden düşünme ve düşündüğünü uygulamada yardımcı olacaktır.

Çocuk okul öncesi dönemde tüm bilgileri gözlem yaprak, dinleyerek elde eder. Öğrenmesinde görsel ve işitsel algı çok önemlidir. Çocuğa okunan bir resimli kitap hem görsel hem de işitsel algısının gelişmesine yardımcı olacaktır. İyi hazırlanmış bir kitapta bunların hepsi mevcutsa çocuğun öğrenimi daha kolay hale gelecektir.
İyi bir çocuk kitabı çocuğu düşünme, soru sorma sorulan soruya akıllı ve yaratıcı çözümler bulma, kavramları, yaşına uygun davranışları, lütfen ve teşekkür ederim gibi nezaket gerektiren kelimeleri öğrenmeyi, sosyal davranışları, fen ve doğa olayları karşı ilgi duyar, soyut ve somut kavramları anlar, çoğun ve çocuğun merak duygusunu geliştirir. Kitabın türü içeriğine göre çocuğun kendisini tanıması, sorumluluk duygusu, yanlış davranışlarını düzelmesine ve geliştirmesine yardımcı olur. Aynı zamanda çocuğun resme, müziğe, drama vb. sanat dallana ilgilenir.



Çocuğunuza sadece kitap değil yaşına uygun gazete, dergi vb. yayınlar alabilirsiniz. Had daha çocuğunuz ile birlikte bir kitap bile oluşturabilirsiniz. Yaşamış olduğunuz güzel bir günü çocuğunuz ile birlikte oluşturabilirsiniz. Yazıları siz yazarsınız resimleri de çocuğunuz yapabilir.
Kitap okunduktan sonra çocuğunuz ile birlikte küçük aktiviteler yapın. Kitap içinde sorular, en çok hangi kahramanı sevdin, sen olsaydın nasıl yapardın gibi sorular sorula bilinir. Çocuğunuzdan kitap ile ilgili resim yapmasını isteyebilirsiniz. Kitap ile ilgili şarkı, bilmece, tekerleme ve parmak oyunu öğretebilirsiniz. 
Çocuğu hiç bilmediği diyarlar yolculuk etmesine yardımcı olan türü ne olursa olsun masal, hikâye, çizgi roman ve resimli kitaplar çocuğun en iyi arkadaşı olacaktır.

Okul Öncesi Çocuğuna uygun kitap seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar.
  • ·         Çocuğun yaş grubuna uygun kitap seçilmeli.
  • ·         Çocuğun ilgi ve isteklerini karşılayacak nitelikte olmalıdır.
  • ·         Konusu yönünden çocuğa bazı amaç ve kazanım sağlamalıdır.
  • ·         Çocuğun gelişim alanlarını desteklemelidir.
  • ·         Kitabın içeriği çocuğun anlayacağı şekilde olmalıdır.
  • ·         Kitabın resimleri kitabın içeriği ile uygun olmalıdır.
  • ·         Resimler canlı ve ilgi çekici olmalıdır.
  • ·         Resimlerde kullanılan renkler çocuğun gözünü yormayacağı şekilde olmalıdır.
  • ·         Resimler konu ile bağlantılı olmalı.
  • ·         Kitabın dili yalın ve anlaşılır olmalı.
  • ·         Kitabın dili uygun Türkçe kelimeler kullanılmalı şive aksanlı kelimeler kullanılmamalı.
  • ·         Kitabın konusu ilgi çekici olmalı.
  • ·         Kitabın içeriği şiddet unsuru içermemelidir.
  • ·         Kitabın malzemesi çok önemlidir.
  • ·         Yaş grubuna uygun boyutta kitap ve sayfa kalınlığı.
  •  

       Resimler için sitelerine teşekkürler..insanokur.org. birdolapkitap.com.umutcocuk.com.sevecensohbet.net


9 Ocak 2012 Pazartesi

Depremi unutma. UNUTTURMA.

Depremi unutma unutturma buları çocukların bir daha yaşamasına izin verme. 

Sayılar eğlenceli nasıl öğretilir....



7 Ocak 2012 Cumartesi

ÇOCUĞUM HAKLARIM VAR......




Bunlarda benim hakları...

Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözlesmesi'nin 20 Kasım 1989 yılında kabul edildi.

Madde 1: 18 yaşına kadar her insan çocuktur.

Madde 2: Hakların hepsi ayrım yapılmaksızın tüm çocuklar için geçerlidir.

Madde 3: Çocukları ilgilendiren bütün girişimlerde “Çocuğun Yüksek Yararı” temel düşüncedir.

Madde 4: Devlet, bu sözleşmede tanınan hakların uygulanması amacıyla tüm imkanları kullanmalıdır.

Madde 5: Devlet, anne babaların çocuğun yeteneklerinin geliştirilmesi yönünde uygun biçimde yönlendiricilik yapma hak ve sorumluluğuna saygı gösterir.

Madde 6: Her çocuk temel yaşama hakkına sahiptir. Devlet, yaşama hakkını güvence altına almak ve geliştirmekle yükümlüdür.

Madde 7: Çocuk, doğuştan itibaren bir isim alma, vatandaşlık edinme, anne-babasını tanıyıp bilme ve onlar tarafından bakılma hakkına sahiptir.

Madde 8: Devlet, çocuğun tabiiyetine, isim ve aile bağlarına saygı göstermek ve bunları korumakla yükümlüdür.

Madde 9: Çocuk kendi anne babasıyla yaşama hakkına sahiptir; herhangi bir ayrılık durumunda ayrıldığı kişilerle temas çocuğun hakkıdır.

Madde 10: Ayrı ülkelerde yaşayan anne baba ve çocukların birlikte yaşamaları için her türlü kolaylık gösterilir.

Madde 11: Devlet, çocukların ülke dışına kaçırılıp, alıkonulması ile mücadele için önlemler alır.

Madde 12: Her çocuk kendisini ilgilendiren herhangi bir konu ya da işlem sırasında, görüşlerini serbestçe ifade etme, görüşlerinin dikkate alınmasını isteme ve katılma hakkına sahiptir.

Madde 13: Çocuk, isteklerini ve düşüncelerini seçtiği bir yolla özgürce açıklama hakkına sahiptir.

Madde 14: Devlet, çocuğun düşünce, vicdan ve din özgürlüğü haklarına, anne babanın uygun yol göstericiliğine bağlı olarak saygı gösterir.

Madde 15: Çocuklar, başkalarıyla bir araya gelme, dernek kurma ve kurulu derneklere katılma hakkına sahiptirler.

Madde 16: Çocuklar onurlu ve saygın birer insandır. Hiç kimse onların onurlarını kıramaz, onları küçük düşüremez. Yaşadığı konut ve kurumdaki özel yaşantısına karışamaz.

Madde 17: Devlet, çocuğun toplumsal, ruhsal, ahlaki, bedensel ve zihinsel gelişimi için ulusal ve uluslararası her türlü kaynaktan bilgi ve belge edinmesini ve bunları yaymasını destekler. Çocuğun bir azınlık gruba ya da yerli bir halka üye oluşundan doğan dil gereksinimlerinin karşılanması için kitle iletişim araçlarını teşvik eder. (**)

Madde 18: Devlet, çocuğun yetiştirilmesinden sorumlu olanlara gerekli desteği verir.

Madde 19: Çocuğun yetiştirilmesinden sorumlu olanlar, haklarını çocuklara zarar verecek şekilde kullanmazlar.

Madde 20: Devlet, uygun aile ortamından yoksun çocuğu özel olarak korumak ve bu amaçla çocuğun kültürel kimliğine saygı gösterecek uygun çözümler bularak bakımını sağlamakla yükümlüdür.

Madde 21: Çocuğun evlat edinilmesi, çocuğun yüksek yararı göz önüne alınarak gerçekleştirilir.

Madde 22: Devlet, mülteci çocuklara özel koruma ve yardım sağlamakla yükümlüdür.

Madde 23: Engelli çocuklar, devlet tarafından özel olarak korunurlar, kendilerine yeten birer insan olmaları için bakımları, eğitimleri ve iş bulmaları sağlanır.

Madde 24: Devlet, her çocuğun sağlığını güvence altına almakla yükümlüdür.

Madde 25: Devlet, çocuklarla ilgili her türlü kurumun çocuk haklarına uygun olarak yeniden düzenlenmesi ile yükümlüdür.

Madde 26: Her çocuk, sosyal sigorta dahil, sağlık, bakım ve eğitim imkanlarından yararlanma hakkına sahiptir.

Madde 27: Her çocuk, fiziksel, zihinsel, ruhsal, ahlaki ve sosyal gelişmesi açısından yeterli yaşam standardına ulaşma hakkına sahiptir. Çocuğun yeterli yaşam standardına sahip olmasını sağlamak, en başta anne babaların sorumluluğudur. Devlet, gerekirse anne babalara maddi yardımı da kapsayan her türlü imkanı sağlamakla yükümlüdür.

Madde 28: Çocuk, eğitim hakkına sahiptir. Devletin görevi, ilköğretimin zorunlu ve parasız olmasını sağlamak, her çocuğu yararlanabileceği çeşitli orta ve yüksek eğitim imkanlarına kavuşturmaktır. Okul disiplini, çocuğun haklarına ve saygınlığına uyumlu olmalıdır.

Madde 29: Her çocuk, cinsler, dinler, ırklar ve etnik kökenler arası eşitlik, barış ve hoşgörü anlayışı ile insan haklarına ve temel özgürlüklere, farklı kültür ve değerlere saygılı bir eğitim görme hakkına sahiptir. (**)

Madde 30: Bir azınlık grubuna ya da yerel halka üye bir çocuk, bu topluluğun üyeleri ile birlikte kendi kültüründen yararlanma, kendi dinine inanma ve uygulama ile kendi dilini kullanma hakkına sahiptir. (**)

Madde 31: Çocuk, dinlenme, boş zaman değerlendirme, oyun oynama, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılma hakkına sahiptir.

Madde 32: Çocuk, sağlığına, eğitimine ve gelişmesine zarar verecek her türlü işe karşı korunma hakkına sahiptir. Devlet, işe kabul için yaş sınırı tespit etmek ve uygun çalışma koşullarını düzenlemek zorundadır.

Madde 33: Devlet, çocukları; bağımlılık yaratan zararlı maddelerin kullanımından, üretimine ve kaçakçılığına alet olmaktan korumalıdır.

Madde 34: Devlet, fuhuş ve pornografi dahil, cinsel sömürü ve kötüye kullanımdan korumakla ve bu amaçla gereken her türlü önlemi almakla yükümlüdür.

Madde 35: Çocukların satışa, kaçırmaya ve fuhuş konu olmalarını önlemek üzere her tür çabayı göstermek devletin görevidir.

Madde 36: Taraf devletler, çocuğu esenliğine zarar verebilecek başka her türlü sömürüye karşı korurlar.

Madde 37: Hiçbir çocuk, işkenceye, zalimce davranışlara ya da cezaya, yasa dışı tutuklamaya tabi tutulamayacak ve keyfi biçimde özgürlüğünden yoksun bırakılamayacaktır.

Madde 38: Devlet, 15 yaşından küçük hiçbir çocuğu askere alamaz ve çocukların savaştan korunmaları için her türlü önlemi alır.

Madde 39: Devlet; ihmal, sömürü, işkence, her türlü zalimce, insanlık dışı veya aşağılayıcı muamele, ceza uygulaması ya da savaş nedeniyle mağdur olan çocukların sağlıklarına yeniden kavuşturulmaları ve toplumla bütünleşmelerini sağlama amacı ile uygun önlemler almakla yükümlüdür.

Madde 40: Ceza yasasını ihlal ettiği öne sürülen ve bu nedenle suçlanan ya da yasayı ihlal ettiği kabul edilen her çocuk saygınlık ve değer anlayışını geliştiren, yaş durumunu gözeten ve toplumla yeniden bütünleşmesini hedefleyen tarzda muamele görme hakkına sahiptir. Devlet, çocuğa temel güvencelerin yanı sıra, kendini savunması için her türlü yardımı ve konunun adil bir duruşma ile gecikmeksizin karara bağlanmasını sağlayacaktır.

Madde 41: Eğer devletin yürürlükteki yasa hükümleri, çocuk haklarının gerçekleştirilmesi bakımından bu sözleşmede yer alanlardan daha üstün standartlara sahipse, o hükümler geçerli olacaktır.

Madde 42: Devletin bu sözleşmede yer alan hakların, uygun ve etkili araçlarla yetişkinler ve çocuklar tarafından yaygın biçimde bilinmesini sağlama yükümlülüğü vardır.

                                         
               
                                                                                                                                   Lütfen haklarımı korurmusun.......

2 Ocak 2012 Pazartesi

ÇİM ADAM YAPALIM



Çim adam içim Malzemeler

  • İnce kahverengi çorap,  rengi fark etmez.
  • Elenmiş talaş (büyük tahta parçaları için elenmesi gerek)
  • Yapıştırıcı
  • ip
  • Çim tohumu
  • Göz ve burun için boncuk yada düğme vs
  • Saksı yada kavanaz.


    Çim Adamın yapılışı: 

Çorabın parmak kısmını içini çim tohumu bolca koyun sonra da üzerine bolca talaş koyun. Taşları fazla sıkıştırmayın. Sonra alt kısmını bir iple bağlayın. Gözleri ve burununu yapıştırdıktan sonra çim adamımız hazır. Sonra bir kavanoz ve saksıya yerleştirin. 3 günde 1 de sulayalım.


Çocuğunuz için basit tarifler..
Günümüzde her şeyin içinde katkı maddesi bulunmaktadır. Çocuğun için küçük bir iyilik. Çocuğunuz ile birlikte iyi zaman geçirmek için ve basit iki tarif..

Sütlü Muz
Malzemeler
2 muz
2 çorba kaşığı şeker
500 gr. süt
Hazırlanışı
Muzları soyun.

Şeker ve portakal suyu ile püre haline getirin.

Sütü ilave edin.

İyice karıştırın.

Soğuk olarak servis yapın.

ÇİKOLATALI CUP KEK
malzemeler:
4 yumurta
1 su bardağı tozşeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
2,5 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya / kabartma tozu
9 tepeleme yemek kaşığı un

ÜZERİ İÇİN:
1 poşet krem şanti
yarım su bardağı süt
süslemek için isteğe bağlı çikolata, draje,renkli şekerlemeler

YAPILIŞI:
Öncelikle yumurtalar ve tozşekeri uygun bir kaba alarak iyice çırpıyoruz . Daha sonra sırasıyla süt ve yağ konulur ve karıştırılır. Sonrada kakao ve vanilyayı da karışıma ekleyip karıştırıyoruz. Unu ve kabartma tozunu elek yardımıyla karşıma ekliyoruz hamur çok sıvı yada katı olmamalı buna dikkat edelim! kaşıktan yavaş dökülen kıvamda olsun. Sonra muffin kalıplarımıza kağıt kalıpları yerleştirerek karışımdan 1,5 yemek kaşığı koyuyoruz. 180 dereceli fırında 15-20 dk. pişiriyoruz arada kürdan testi yapmayı unutmayalım. Keklerimiz pişip ve soğuyunca  sütle hazırladığımız krem şantiyi üzerlerine varsa krema torbası yardımıyla yoksa kaşıkla koyuyoruz isteğe bağlı süsleyip afiyetle yiyoruz....

 

DÜNYA BALON KATLAMA ŞAMPİYONU Dündar MERCAN ile BALON KATLAMA ATÖLYESİ

DÜNYA BALON KATLAMA ŞAMPİYONU Dündar MERCAN ile BALON KATLAMA ATÖLYESİ
14 Ocak 2012 Cumartesi, 12:30 - 15 Ocak 2012 Pazar, 17:30
  • Nerede
    A Sanat Merkezi / Serpil TAMUR Sahnesi, Muhittin Üstündağ caddesi Ali Nazime Sokak no:14 , Kadıkoy, Turkey

  • Açıklama
    Dünya Balon Katlama Sanatında Dünya Şampiyonu ‘’Dündar Mercan’’
    ile bir atölye çalışması gerçekleştireceğiz…
    DÜNYA BALON KATLAMA ŞAMPİYONU Dündar MERCAN ile  BALON KATLAMA ATÖLYESİ


    Yapılacak olan atölye çalışması 1 gün ve 6 saat olarak gerçekleştirilecektir.

    ... Katılımcıların atölye çalışmasında kullanacağı balonlar ve balon şişirmek için kullanılan pompalar kurumumuz tarafından önceden Almanya'dan temin edilecektir.

    Atölye çalışmasının ilk yarım saatinde , Balon Katlama Sanatı üzerine bir sunum gerçekleştirilip ardından uygulamalı çalışmaya geçilecektir.
    Atölye çalışmasının sonunda katılımcılar en az 15 figür üretecek konuma geleceklerdir.

    Atölye çalışması ve atölye çalışmasının bitiminde katılımcılara verilecek bilgilerle katılımcılar sonraki zamanlarda kendileri de balondan figürler oluşturabilecek düzeye geleceklerdir.

    Dünyanın bir çok ülkesinde,Balon
    olimpiyatları – Büyük balon seminerleri – Balon model yarışmaları
    düzenlenmektedir
    Bir çok ülkenin olimpiyatlara katılıp en çok balonla
    en görkemli motifi yapmak için yarışan milli takımları mevcuttur

    Balon katlama sanatının,bir çok alanda uygulandığını görebiliriz.
    SÜSLEME
    MODA - SANAT
    TIYATRO
    SAHNE SHOWLARI
    FIZIKSEL TEDAVI
    BALON KATLAMA SANATININ ÇOCUKLARA SAĞLADIĞI DAVRANIŞSAL KAZANÇLAR:
    Balon Katlama çocuk için her şeyden önce bir oyundur ve..
    bilindiği gibi çocuk herfırsatını oyun oynamak için değerlendirir.
    Faydalı bir oyunun asıl amacının
    eğlendirmesinin yanında, eğitmesi olduğunu düşünürsek, Baloon Katlama Sanatı gerçekten de
    çok faydalı bir oyundur. Çocuklar arasında öğrenilmesi zor bir dersten çok oyun
    olarak algılandığı için etkili bir eğitsel araçtır ve tekrar eden eylemlerle şematik
    öğrenmeye örnek oluşturur. Ayrıca çocukta, yaptığı işteki estetik duygusunun
    gelişmesini sağlar. Balon Katlama Sanatı sanatıyla çeşitli objeler yapmaya çalışan çocuk,
    başarılı olmak için dikkatini yoğunlaştırmak, modeli izlemek ve verilen
    yönlendirmeleri dinlemek zorundadır. Bu da çocuğa bir sonuca varmak için sabırlı
    olmasının gereğini öğretir.
    Balon katlama sanati çocuklara diğer insanlarla iletişim kurmayı, gözlemlemeyi,
    işbirliği yapmayı ve yardımlaşmayı da öğretir.

    BALON KATLAMA SANATININ ÇOCUKLARA SAĞLADIĞI SOSYAL VE DUYUŞSAL KAZANÇLAR:
    Çocuklar kendi eseri olan bir ürün ortaya çıkardıklarında, duygusal olarak
    tatmin olma ve etraflarınca kabul edilme gereksinimlerini karşılamış olurlar.
    Çocuk Balon Katlama Sanatı yaparken kullanacağı balonun rengine, boyutuna kendisi
    karar verir. Sanatsal bir ürün ortaya koyarken kendi düşüncelerini ve
    duygularını kullanması, çocuğun kendisine olan güvenini artırır.
    Bununla birlikte;
    Balon Katlama Sanatı Çocukların;
    - Psikolojik Gelişimlerine
    - Dil Gelişimine
    - Psikomotor Becerilerin Gelişimine katkı sağlar.

    Balon Katlama Sanatı;
    Okulöncesi ve İlköğretim okullarında da pek çok derste yardımcı araç olarak kullanılabilinir.

    ATÖLYE ÇALIŞMASINA;
    -Öğretmenler
    - Okul Öncesi Öğretmenleri
    - Çocukla Oyun konusunda kendini gerçekleştirmek isteyen Anne ve Babalar
    - Animatörler
    - Çocuklara Hizmet Sunan Organizasyon Şirketlerinde Çalışanlar
    - Amatör ve Profesyonel Tiyatro Sanatçıları
    - Kukla Tiyatrosu Alanında Gelişmek İsteyen Kişiler
    - Tasarım Çalışmaları Konusunda Kendini Geliştirmek İsteyen Kişiler Katılabilirler.
    Atölye Çalışmasına Sınırlı Sayıda Katılımcı Kabul Edilecektir.
    1. GRUP;
    14 Ocak 2012-Cumartesi- 60 katılımcı ile sınırlı
    2. GRUP;
    15 Ocak 2012-Pazar 60 katılımcı ile sınırlı
    Atölye çalışmasına katılmak için size uygun olan günü seçebilirsiniz.

    Giriş : 25 TL'dir..

    Derya SARIKAYA
    0 216 428 19 75
    0 536 371 37 37
     

    çocuğunuz ile birlikte iyi hafta sonları...

    "DEMİR"

    TEMEL MİNERALLER “DEMİR”
    Vücut için gerekli olan temel minerallerden birisidir.
    Normal yetişkinlerin vücudunda ortalama 3-5 gram kadar Demir( Fe) bulunmaktadır.
    Bunu 2/3 kandadır. Geri kalan kısım hücre çekirdeğinde, sitokrom enzimlerinin yapısında kasların ( miyoglobinin) bileşiminde bulunur.
    Demir karaciğer ve kemik iliğinde fazla , dalak ve kaslarda az miktarda depolanır.
    Depolanma şekli ferritindir.
    Demir ince bağırsağın yukarıda emilir
            Demir emilimini zorlaştıran etmenler:
            Diyette fazla miktarda posa bulunması
            Protein yetersiz diyetler
            Aşırı derecede çay ( tane) ve kahve tüketimi.
            Sindirim sistemi emilim bozuklukları
            Bağırsak parazitleri
            Aşırı miktarda tüketilen kalsiyum ,alüminyum ve magnezyum
            Tahıllarda (fitatalar) ve sebzelerde (okzalatlar) bulunan .
    GÖREVLERİ:
            Hemoglobinin yapısını oluşturur.
            Akciğerlerden dokulara oksijen, dokulardan akciğerlere karbondioksit taşır.
            Oksidatif metabolizma için gerekli proteinlerin bileşiminde görevlidir.
            Hücresel bağışıklığın sağlanmasında etkilidir.
            Demir bir kısmı kemik iliği ve karaciğerde ferritin olarak depo edilir.
            Oksidatif metabolizmaya katılan stokrom, katalaz, peroksidaz enzimlerinin bileşiminde bulunur. Böylece enerji metabolizmasında görev alır

    GÜNLÜK GEREKSİNİMİ:
            Günlük demir gereksinimi vücuttan atılan miktar kadardır( normalde 0.9 mg.)
            Yeterli ve dengeli bir diyetle beslenen erkeklerde 10 mg. , kadınlarda 18mg. Sporcular da ise 20 mg. civarındadır.
            Gebelik ve lohusalık 20mg ile 22mg arasındadır
    Demir Emilimi Arttıran Durumlar:

    Midedeki asit salgısı
    C Vitamini varlığı
    KAYNAKLARI
    Demir miktarı ve emilim kolaylığı yönünden en iyi karaciğer, dalak, börek ve organ etleridir. Yumurta sarısı, pekmez, tahin, kuru meyveler, kuru baklagiller, yeşil sebzeler, fındık, fıstık ve susam gibi besinlerde bulunur.
    Yeşil yapraklı sebzeler ve tahılda bulunan demir içeriği ve emilimi güçtür.
    Etin emilimi % 25-30, yumurta % 15, bitkisel kaynaklı besinlerde % 4 ila % 15 kadardır.

    Besinlerdeki Demir Emilimi Ne Kadardır ?
    • Karaciğer gibi sakatatlardaki demirin %30’ u ,
    • Dana ve koyun etindeki demirin % 25’ i,
    • Tavuk ve balıktaki demirin % 20’ si,
    • Yumurtadaki demirin % 15’i,
    • Kurubaklagillerdeki demirin % 20’ si,
    • Yeşil sebzelerdeki demirin % 8’ i,
    • Tahıllardaki demirin % 4’ü emilir.


    mg Demir içeren ……………. Kalorilik Örnek Beslenme
    Süt veya yoğurt …………. gr (200 cc 0.2 mg Fe)
    Et ………….. gr ( 30 gr 0.9 mg Fe )
    Kurubaklagiller …………..kaşık ( 2 yemek kaşığı 1.3 mg Fe)
    Yumurta ………….. adet ( 1 adet 1.1 mg Fe )
    Peynir ………….. gr ( 30 gr 0.2 mg Fe )
    Pekmez …………. gr ( 10 gr 1 mg Fe )
    Kuru Kayısı ………….. adet ( 3 adet 1.4 mg Fe )
    Sebze …………. yemek kaşığı ( 2 yemek kaşığı 1.6 mg Fe )
    Portakal …………. adet ( 1 orta boy 0.4 mg Fe ) ……………………………meyve
    Ekmek (pilav, makarna) ………. …dilim ( 1 ince dilim 0.2 mg Fe ) …………………………….yağ


            KAYNAKÇA:, Dyt.Z.GÜNEŞ.( 2005); Antrenör ve sporcunun el kitabı spor ve beslenme. Nobel yayıncılık
            Prof. Dr. M. ARLI, Prof.Dr.N. ŞANLIER,Ydr.doç. Dr. Ş. KÜÇÜK KÖPRÜLÜ, Yrd.Doç.Dr.M.YAMAN  (2009) Anne ve çocuk beslenmesi. Pegem akademi
            Dr. Nevin ŞANLIER – Yrd. Doç. Dr. Yasemin Ersoy(2009) Anne ve çocuk beslenme
            Dr.Earl MİNDELL, çeviri:Deniz ÖZSOY(2004) Vitaminlerin kutsal kitabı. Prestij yayıncılık.
            http://www.belgeler.com/blg/4py/mineraller
            http://www.maxicep.com/maxi-sozluk/


    Blogger templates

    Blogroll

    Popular Posts

     
    Copyright 2009 Mini Renkli Makine. Powered by Blogger
    Blogger Templates created by Deluxe Templates
    Wordpress by Wpthemesfree