Okul öncesi çocuğunu küçük kaslarının geliştirilmesi için parmak oyunları harika bir etkinliktir. Aynı zamanda kelime ve sözcük dağarcığını geliştirmektedir.
Şimdi çocuğunuzla paylaşacağınız birkaç parmak oyunu oynayalım.
SAR MAKARAYI
Sar, sar, sar makarayı (iki el döndürülerek sarma hareketi yapılır )
Çöz, çöz, çöz makarayı (eller ters yönde döndürülerek çözme hareketi yapılır )
On kilo pekmez (iki elin parmakları öne doğru uzatılıp gösterilir )
Yala, yala bitmez (iki el sıra ile ağza götürülerek yalama hareketi yapılır )
Beşi sana, beşi bana (bir el öne uzatılır, diğer el göğse konulur )
Ayşe… (eller üç kez alkışlanır )
Fatma… (üç kez alkışlanır )
Boncuk… (üç kez alkışlanır )
Aslan geliyor, kaplan geliyor (eller ve kollar sıra ile yana açılır )
1,2,3 tıp… (kollar birbirine kenetlenip, bağlanır ve sessiz durulur )
Sar, sar, sar makarayı (iki el döndürülerek sarma hareketi yapılır
Çöz, çöz, çöz makarayı (eller ters yönde döndürülerek çözme hareketi yapılır
On kilo pekmez (iki elin parmakları öne doğru uzatılıp gösterilir
Yala, yala bitmez (iki el sıra ile ağza götürülerek yalama hareketi yapılır
Beşi sana, beşi bana (bir el öne uzatılır, diğer el göğse konulur
Ayşe… (eller üç kez alkışlanır
Fatma… (üç kez alkışlanır
Boncuk… (üç kez alkışlanır
Aslan geliyor, kaplan geliyor (eller ve kollar sıra ile yana açılır
1,2,3 tıp… (kollar birbirine kenetlenip, bağlanır ve sessiz durulur
PARMAK KAÇ
Baş parmağım, baş parmağım nerdesin? (İki el arkaya saklanır )
Buradayım (İki elin baş parmağı önde karşılıklı tutulur )
Nasılsın efendim? ( Bir elin baş parmağı diğer baş parmağa doğru eğilerek hareket ettirilir )
Teşekkür ederim (Diğer baş parmak hareket ettirilir )
Parmak kaç, parmak kaç (Önce sağ el, sonra sol el sıra ile arkaya saklanır )
İşaret parmağım…
Orta parmağım…
Yüzük parmağım…
Serçe parmağım…şeklinde parmak oyunu tamamlanır
Baş parmağım, baş parmağım nerdesin? (İki el arkaya saklanır
Buradayım (İki elin baş parmağı önde karşılıklı tutulur
Nasılsın efendim? ( Bir elin baş parmağı diğer baş parmağa doğru eğilerek hareket ettirilir
Teşekkür ederim
Parmak kaç, parmak kaç (Önce sağ el, sonra sol el sıra ile arkaya saklanır
İşaret parmağım…
Orta parmağım…
Yüzük parmağım…
Serçe parmağım…şeklinde parmak oyunu tamamlanır
İNSANLAR
Uzun insanlar, kısa insanlar (El ile uzun kısa hareketleri yapılır )
Mutsuz insanlar, mutlu insanlar, (Yüz mimikleri ile ifade edilir )
Şişman insanlar, zayıf insanlar, (Şişman ve zayıf hareketleri yapılır )
Hızlı gidenler, yavaş gidenler, (Hızlı, yavaş parmaklarla gösterilir )
Tembel insanlar, çalışkan insanlar (Beden hareketleri ile canlandırılır
Uzun insanlar, kısa insanlar (El ile uzun kısa hareketleri yapılır
Mutsuz insanlar, mutlu insanlar, (Yüz mimikleri ile ifade edilir
Şişman insanlar, zayıf insanlar, (Şişman ve zayıf hareketleri yapılır
Hızlı gidenler, yavaş gidenler, (Hızlı, yavaş parmaklarla gösterilir
Tembel insanlar, çalışkan insanlar
VÜCUDUM
Baş, gövde, bacaklar, (Vücudun bölümleri sırasıyla gösterilir.)
Hepsi benim vücudumda var. (Vücut bütün olarak gösterilir.)
Ona iyi bakarım,
Her gün spor yaparım.( Kollar omuz hizasında açılıp kapanır.)
Yararlı besinlerle, (Yeme hareketi yapılır.)
Vücuduma sağlık katarım. (Pazular gösterilerek güçlü olma hareketi yapılır.)
Baş, gövde, bacaklar, (Vücudun bölümleri sırasıyla gösterilir.)
Hepsi benim vücudumda var. (Vücut bütün olarak gösterilir.)
Ona iyi bakarım,
Her gün spor yaparım.( Kollar omuz hizasında açılıp kapanır.)
Yararlı besinlerle, (Yeme hareketi yapılır.)
Vücuduma sağlık katarım. (Pazular gösterilerek güçlü olma hareketi yapılır.)
SAĞ EL, SOL EL
İşte sağ elim, havaya kaldırırım (Sağ el yukarı kaldırılır.)
Bu da sol elim gökyüzünü tutarım. (Sol el yukarı kaldırılır.)
Sağ el, sol elime bakar, (Eller karşılıklı tutulur.)
İşte böyle “şap şap‿ yapar. (İki kez alkışlanır.)
İKİ EVİşte sağ elim, havaya kaldırırım (Sağ el yukarı kaldırılır.)
Bu da sol elim gökyüzünü tutarım. (Sol el yukarı kaldırılır.)
Sağ el, sol elime bakar, (Eller karşılıklı tutulur.)
İşte böyle “şap şap‿ yapar. (İki kez alkışlanır.)
Tepede iki ev var,(İki el yumruk yapılır öne uzatılır.)
Bu evde Ayşe oturur, ( Sağ el yumruk yapılır öne uzatılır ve baş parmağı çıkarılır.)
Bu evde Fatma oturur, (Sol el yumruk yapılır öne uzatılır ve baş parmağı çıkarılır.)
Bir gün Ayşe evden çıktı, (Sağ elin baş parmağı gösterilir.)
Tepeye tırmandı, (Eller yukarı kaldırılır.)
Tepeden aşağıya indi. (Eller aşağıya indirilir.)
Bir o tarafa, bir bu tarafa baktı. (Sağ elin baş parmağı sağa sola hareket ettirilir.)
Fakat kimseleri göremedi,
Küçük evine girdi, (Sağ elin baş parmağı avuç içine saklanır.)
Ertesi gün Fatma evinden çıktı, (Aynı sözler ve hareketler tekrarlanır.)
Bir başka gün Ayşe ve Fatma, (İki elin baş parmakları kaldırılır.)
Evlerinden çıktılar.
Tepeye tırmandılar,tepeden indiler, (Eller yukarı aşağı hareket ettirilir.)
Ve birbirlerini gördüler.(Baş parmaklar karşılıklı tutulur.)
Ayşe Fatma’ya “Günaydın, nasılsın ?‿ dedi.
Sonra kol kola girdiler
Ve okula gittiler
RESİM İÇİN okyanuskoleji.k12.tr. teşekkürler .....
0 yorum:
Yorum Gönder